برنامه ریزی اثر بخش

 

برای انجام هر کار طولانی بهتر است دقایقی برای استراحت میان کار در نظر بگیرید؛ اما مدت‌زمان کار و استراحت باید دقیقاً چقدر باشد؟ طبق آخرین تحقیقات 52 دقیقه کار و 17 دقیقه استراحت.

وقتی در حال درس خواندن برای یک امتحان دشوار هستید، پشت میز کار خود در اداره نشسته‌اید و یا پروژه‌ مهمی را در دست انجام دارید بهتر است برای پایین نیامدن بازده حتماً بازه‌های استراحت میان کار در نظر بگیرید. بر اساس آمار اپلیکیشن نظارتی DeskTime ده درصدی مردم که بیشترین بازده را در کارهایشان دارند پس از مدتی کار کردن چند دقیقه استراحت می‌کنند. تحقیقات می گویند :

دلیل این‌که 10 درصد برتر کاربران ما از نظر بازدهی، می‌توانند در کمترین زمان ممکن بیشترین کار را انجام دهند این است که زمان کاری برای آن‌ها مانند دویدن است. آن‌ها 52 دقیقا را با جدیت کار می‌کنند و 17 دقیقه بعدی را برای شروع فعالیت بعد استراحت می‌کنند.

در طول 52 دقیقه کار شما کاملاً بر روی انجام وظایف و پیشرفت متمرکز هستید درحالی‌که در طول 17 دقیقه استراحت فکر شما کاملاً از محیط کار دور شده و کاملاً استراحت می‌کنید؛ در این زمان خبری از چک‌کردن ایمیل‌ها هر 5 دقیقه و یا “سر زدن به فیس‌بوک” نخواهد بود.

همچنین اگر پشت میز کار نشسته‌اید در اوقات استراحت بلند شوید، چرخی بزنید و حالت خود را عوض کنید. همچنین می‌توانید به جای 52 و 17 دقیقه از تکنیک 25 و 5 دقیقا استافده کنید. انتخاب یکی از این دو تکنیک به نوع کارتان بستگی دارد. ممکن است در طول 25 دقیقه نتوانید کاری را پیش ببرید و پنج دقیقه استراحت رشته افکار شما را پاره کند؛ شاید هم برعکس کارتان آن‌قدر سنگین باشد که پس از 25 دقیقه حتماً نیاز به استراحت داشته باشید.

 

 

/ 0 نظر / 46 بازدید